Virtuális túra | Hatás | Majoros Áron Zsolt szobrászművész online kiállítása
Virtuális túra | Influence / Hatás | Majoros Áron Zsolt szobrászművész kiállítása
A Hegyvidék Galériában 2021. május 25. – július 10. között került megrendezése Majoros Áron Zsolt szobrászművész „Influence/Hatás” című kiállítása, amely a digitális technológiának köszönhetően online formában is megtekinthető. A virtuális túra során megállhatnak egy-egy kép előtt, a „+” és „-” gombok segítségével ráközelíthetnek a művekre, egy-egy alkotást pedig külön, nagyobb felbontásban is megvizsgálhatnak. A „kamera” piktogrammal ellátott részre kattintva meghallgathatnak egy rövid bevezetőt, amelyben a kiállító művész osztja meg néhány gondolatát a tárlaton bemutatott alkotásokkal és a kiállítás koncepciójával kapcsolatban.
Jó szórakozást kívánunk!
A 360 fokos online tárlatsétát a virtu•ART•tour készítette:
Majoros Áron Zsolt szobrai sajátos hidat képeznek a klasszikus archaikus plasztikai gondolkodás és a napjainkat megújító, layerekből építkező képi-téri szemléletnek. Új anyagokat és eszközöket interpretál alkotásai kifejezésmódjába, a plasztikai hatások intenzitását színekkel, fénnyel, és akár a vetítés effektusaival gazdagítja. A többségében transzparens, néha zárt tömeget alkotó szobrainak alakjai, ahogy Wehner Tibor fogalmaz: „mindenkor egyéniség nélküli, arctalan figurák: a tömegemberek prototípusai, valamifajta emberszabványok.” Mindemellett szobrait egyfajta szakrális aura veszi körül, művei transzcendens jelentést hordoznak. Szabó Noémit idézve, Majoros „plasztikájának szellemi középpontjában az emberi lélek egyszer magát felfedő, máskor elbújó, talán soha nem materializálható illékonysága áll.”
A „Hatás” című kiállítás témája a személyiséget alakító és a külső környezeti impulzusok dialógusát helyezi a fókuszba. A tárlaton három műcsoport alkotásai kerülnek bemutatásra, az egész alakos életnagyságú szobrok, az acélképek és Majoros legújabb arctöredékeket ábrázoló objektei. Az objektek létrejöttére jelentős hatással volt a pandémia helyzete, és ennek következtében kialakult bezártság megélése. A művész szobrászati formanyelvében a hangsúly átkerült a részletekre, a kitakart és a látható emberi arc elemeire, valamint a kollektív ábrázolás helyett felerősödött a személyes jelleg megörökítése. Majoros a fogyasztói társadalom kritikáját fogalmazza meg karakteres arcszeleteivel, fragmentumaival, melyeket acélból és üvegből formált meg. A felismerhetetlenségre, a száj és az orr eltakarása következtében létrejövő tömegember típusra, illetve a mimika, a mosoly láthatatlanná válására reflektál. A személyességet hangsúlyozzák Döbrösi Laura színésznőről alkotott munkái is, melyek a példaképek szerepének kérdését is felvetik.
Aktuális Híreink
1285,3 km² | Sóváradi Valéria és Fabricius Anna kiállításának megnyitója | Sulyok Miklós
Római muzsika „Ami történt, régen is megtörtént, és ami lesz, az is megesett már, és...
Megrendítő nyugalom | Kő Virág és Gálhidy Péter kiállításának megnyitója | Nagy Bence
Végre! 25 év után megérdemeltünk végre egy ilyen kiállítást. Nem mintha ráuntunk volna az elmúlt...
biofília | A XXV. Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep kiállításának megnyitója | Máté Zsófia
A XXV. Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep és az azt összegző csoportos kiállítás tematikusan a biofília fogalma...