virtualistura majorosaron e1641386961766

Virtuális túra | Hatás | Majoros Áron Zsolt szobrászművész online kiállítása

Virtuális túra | Influence / Hatás | Majoros Áron Zsolt szobrászművész kiállítása

A Hegyvidék Galériában 2021. május 25. – július 10. között került megrendezése Majoros Áron Zsolt szobrászművész „Influence/Hatás” című kiállítása, amely a digitális technológiának köszönhetően online formában is megtekinthető. A virtuális túra során megállhatnak egy-egy kép előtt, a „+” és „-” gombok segítségével ráközelíthetnek a művekre, egy-egy alkotást pedig külön, nagyobb felbontásban is megvizsgálhatnak. A „kamera” piktogrammal ellátott részre kattintva meghallgathatnak egy rövid bevezetőt, amelyben a kiállító művész osztja meg néhány gondolatát a tárlaton bemutatott alkotásokkal és a kiállítás koncepciójával kapcsolatban.

Jó szórakozást kívánunk!

A 360 fokos online tárlatsétát a virtu•ART•tour készítette:

VIRTUÁLIS TÁRLAT

 


 

Majoros Áron Zsolt szobrai sajátos hidat képeznek a klasszikus archaikus plasztikai gondolkodás és a napjainkat megújító, layerekből építkező képi-téri szemléletnek. Új anyagokat és eszközöket interpretál alkotásai kifejezésmódjába, a plasztikai hatások intenzitását színekkel, fénnyel, és akár a vetítés effektusaival gazdagítja. A többségében transzparens, néha zárt tömeget alkotó szobrainak alakjai, ahogy Wehner Tibor fogalmaz: „mindenkor egyéniség nélküli, arctalan figurák: a tömegemberek prototípusai, valamifajta emberszabványok.” Mindemellett szobrait egyfajta szakrális aura veszi körül, művei transzcendens jelentést hordoznak. Szabó Noémit idézve, Majoros „plasztikájának szellemi középpontjában az emberi lélek egyszer magát felfedő, máskor elbújó, talán soha nem materializálható illékonysága áll.”

A „Hatás” című kiállítás témája a személyiséget alakító és a külső környezeti impulzusok dialógusát helyezi a fókuszba. A tárlaton három műcsoport alkotásai kerülnek bemutatásra, az egész alakos életnagyságú szobrok, az acélképek és Majoros legújabb arctöredékeket ábrázoló objektei. Az objektek létrejöttére jelentős hatással volt a pandémia helyzete, és ennek következtében kialakult bezártság megélése. A művész szobrászati formanyelvében a hangsúly átkerült a részletekre, a kitakart és a látható emberi arc elemeire, valamint a kollektív ábrázolás helyett felerősödött a személyes jelleg megörökítése. Majoros a fogyasztói társadalom kritikáját fogalmazza meg karakteres arcszeleteivel, fragmentumaival, melyeket acélból és üvegből formált meg. A felismerhetetlenségre, a száj és az orr eltakarása következtében létrejövő tömegember típusra, illetve a mimika, a mosoly láthatatlanná válására reflektál. A személyességet hangsúlyozzák Döbrösi Laura színésznőről alkotott munkái is, melyek a példaképek szerepének kérdését is felvetik.


Aktuális Híreink

cser karoly krisztus a kereszten mariaval keresztelo szent janossal dombormu a varosmajori kis templom homlokzatan 1925

2024.03.29–04.01. | ZÁRVA

Kedves Látogatóink! A Hegyvidék Galéria 2024. március 29. – április 1. között ZÁRVA tart. Áldott...

darker dreams tarlatfotok websize 0580

Tóth Anna Eszter „Darker Dreams” című kiállításának megnyitója | Somody Péter

Anna egy igazán festői egyéniség, akit a szakma az utóbbi években alkotói sokszínűségével ismert meg....

cicc tarlatfotok websize 0233

CICC! | kiállításmegnyitó | Meggyesházi Éda

Az egyetemes művészettörténetben vissza-visszatérő szereplők a macskák. Bár irányzatokat nem indítottak el, vagy uraltak le...